fotovoltaicke clanky na strese a rozvodny system

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Leden 18 00:35:49 CET 2006

Simon Cihelník napsal(a):
> Hypoteza. Na areal jsem si umistil solarni slanky o celkovem vykonu rekneme
> 15 kW.
>
> Dotazy. Je mozne, abych pripojil vystup z menice tohoto zdroje energie primo
> v mem arealu, kdyz jsem soucasne uzivatel el. energie z rozvodnych zavodu?
> Predpokladam, ze ne, a tudiz se tazi, jak vychazi ekonomicka bilance 1 kWh
> takto ziskane, pokud bych ji pouzival nejak na cerno (zde je situace jasna
> :)) ), vuci te, kdyz ji odprodam provozovateli rozvodne site a ten mi ji
> nasledne vyuctuje. Umi to nekdo z vas spocitat?? Je to zavisle na hodinach v
> [...]

Zkus http://energie.tzb-info.cz/t.py?t=1&i=2
http://www.solarniliga.cz/solpv.html apod. Pokud vim, tak je potreba mit
dva elektromery, jeden pro vyrobenou elektrinu, druhy pro dodanou
(odebranou) a cele se to ekonomicky naprosto deformuje systemem dotaci
na "ekoelektrinu" (plati danovi poplatnici) a povinnym odberem
ekoelektriny. Ekonomicka bilance pri "normalnich" vykupnich cenach
vychazi asi naprosto katastrofalne a mozna jakztakz prijatelne pri tech
dotovanych. Ceny a parametry panelu (a jine) viz napr.
http://server.solartec.cz/clanek.php?CLANEK=21

Ony dotace jsou jinak typicky pripad, jak veskrze dobra myslenka
(podpora rozvoje alternativnich zdroju) muze totalne deformovat normalni
trzni vztahy...

--
Jirka