PIC16F819

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Úterý Leden 17 23:09:24 CET 2006

Zkouším vytvořit program pro tento procesor. Narazil jsem na zajímavý problém  Potřebuji pouze digitální vstupy a výstupy a nepotřebuji přesnost. Proto chci použít interní oscilátor na 4 MHz. Implicitně je nastavena frekvence 31,25 kHz. Proto ji musím softwarově nastavit na požadovanou 4MHz. Znamená to nastavit banku a do registru OSCCON vložit zadanou hodnotu.Tyto instrukce trvají velmi dlouho a zpožďují start programu po resetu. Podle osciloskopu je toto zpoždění ještě o dost větší než 128us krát počet instrukcí. Zřejmě není změna frekvence okamžitá. Pochopil jsem tuto vlastnost správně? Není na to nějaká finta? Zpoždění na začátku mně trochu komplikuje navazující obvody.
Když už se ptám. Stačí při použití obou portů na digitální vstupy a výstupy nastavit pouze registry TRISA, ADCON1, a TRISB? Myslím, že vše ostatní může zůstat na implicitní hodnotě. Odkaz na datasheet mně moc nepomůže. V tom listuji a nic jiného jsem nevyčetl. Snažím se trošku s PICy pracovat a dost mě překvapily rozdíly v nastavování u různých typů.