OT: platnost postovnich znamek

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Úterý Leden 17 17:46:55 CET 2006

Škoda, že nejsem ve firmě, jinak bych pořídil velmi zajímavou
fotografii, která je dokladem tohoto faktu.

Před cca. rokem jsem si na E-Bay koupil od jednoho člověka z Venezuely
zachovalý kalkulátor HP-15C včetně manuálu atd. Celá věc přišla v
poměrně rozměrné škatuli, jejíž velikost byla zjevně volena proto, aby
se na ní vešlo neuvěřitelné množství známek.

Kolega to zkoušel počítat a nechal toho, když jich napočítal cca. 250 a
následně mu zazvonil telefon a on pak zapomněl, kde skončil. Nevím,
jestli tam tenkrát měli nějakou hyperinflaci nebo co to mělo znamenat,
ale aby se ty známky (pestrobarevné, v různých hodnotách) na tu krabici
vůbec vešly, byly lepené s přesahem, takže z většiny známek byla vidět
pouze nominální hodnota a kousek obrázku. Krabice byla polepená ze všech
stran a navíc jí pečlivý poštovní úředník celou porazítkoval, aby na
kazdé známce byl alespoň kousek razítka.

Dodnes mám tu krabici jako kuriozitu v kanceláři na skříni. Pokud na to
nezapomenu, tak jí vyfotím zítra.

Zdraví PavelK