Jaky odpor k triaku

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Leden 16 15:43:02 CET 2006

On Mon, 16 Jan 2006 Serych@panska.cz wrote:

> muze mi prosim nekdo poradit, jak spocitat a jak vykonove dimenzovat odpor R
> v prilozenem schematu. Na uvedene typy soucastek nehledte, vzal jsem prvni,
> ktere jsem narazil v Eagle knihovnach.
> Fakticky optortiak tam bude MOC3061 (spinani v nule), a velky triak nejaky
> tak kolem 3A.
>
> S triaky jsem nikdy nic moc nedelal a nevim, jak se chova G. Co do nej tece
> za proud? Kdyz u nej v katalogu uvadeji proud do G 5 - 50mA, to tam tece

Zjistete si v katalogu - pokud to tam vubec je - Igtmax - vic by jste do G
nemel poustet. Takze pokud spinate s ruznym uhlem otevreni tak ten
limitovaci odpor vychazi na Umax/Igtmax - Umax je asi 320V . Ve vasem
pripade (spinani v nule) je nepravdepodobne ze to sepne pri 320V, ty
optotriaky se spinanim v nule spinaji v rozmei 10-30V takze ten odpor muzete
snizit tak na desetinu..

> porad, kdyz je to otevrene nebo jen pri otevirani? U nejakych podobnych

Jakmile to sepne ten hlavni triak tak na tom optoriaku uz zadne napeti neni.

> schemat jsem nasel odpor cca 100 ohmu, ale to vubec pri 230V neodpovida
> proudum ani toho optotriaku ani G toho velkeho triaku.

Bylo by asi zajimave otestovat jak je ta logika toho optotriaku odolna na
ruzne 'zvlastni stavy' napriklad pripojeni ridiciho napeti na vstup
(sepnuto) a nasledne privedeni napeti 300V 'nabezna hrana' na vykonovy
vystup. Jestlipak by to shorelo :-)