Jaky odpor k triaku

Serych@panska.cz Serych@panska.cz
Pondělí Leden 16 15:08:57 CET 2006

Dobry den,
muze mi prosim nekdo poradit, jak spocitat a jak vykonove dimenzovat odpor R
v prilozenem schematu. Na uvedene typy soucastek nehledte, vzal jsem prvni,
ktere jsem narazil v Eagle knihovnach.
Fakticky optortiak tam bude MOC3061 (spinani v nule), a velky triak nejaky
tak kolem 3A.

S triaky jsem nikdy nic moc nedelal a nevim, jak se chova G. Co do nej tece
za proud? Kdyz u nej v katalogu uvadeji proud do G 5 - 50mA, to tam tece
porad, kdyz je to otevrene nebo jen pri otevirani? U nejakych podobnych
schemat jsem nasel odpor cca 100 ohmu, ale to vubec pri 230V neodpovida
proudum ani toho optotriaku ani G toho velkeho triaku.

Diky za nakopnuti

Jakub Serych