Opet cvakajici monitor

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Leden 16 11:28:44 CET 2006

Jeste by to chtelo zmerit jestli nabiha VN, ale to by melo byt i slyset na
obrazovce.
Na kolektroru H konce by mel byt jeden puls o amplitude 900-1200V, delky
max. 1/5 radkoveho intervalu.
Tohle vypada na neco prerusene v obvodu vychylovacek a asi zabira nejaka
prepetova ochrana, ktera to vypne.
Podivejte se na oba vyvody H vychylovacek, na jednom by mel byt v podstate
kolektor H konce, na druhem by mel byt prubeh odlisny.

Danhard
***********

Dobre ranko,

< To napeti na koncovy stupen se vetsinou reguluje spinanym predregulatorem,
< ten muze byt prorazeny, pak tam jde plne napeti.

Ten jsem zkousel, a je (snad) ok. Tedy cosi reguluje, ale nevim kolik tam ma
byt.
Pokud dobre chapu schema, tak je to step-up menic, takze kdyby tam slo "plne
napeti"
tak to bude "pouhych" 45V misto soucasnych 250V

< Co ostatni napeti dodavana zdrojem, ty jsou v toleranci (pri vypnutem
buzeni
< H rozkladu) ?

Ano, tedy po prvnich par sekund, kdy ma bezet OSD. Pak se vypnou. Jeste jsem
zjistil,
ze napajeni pro koncak VN trafa najede na zminenych 250V, ale nasledne po
par vterinach
(mene nez je doba "svitu" OSD) klesne. Zaroven pri tom klesnuti neni ridici
PWM na
bazi predregulatoru, takze jsem to prisoudil nejake napetove ochrane
predregulatoru.

< Zkuste taky v tomto stavu napajeni H konce zatizit nejakym mensim proudem,
< 10k/6W, a zmerit napeti.

Tohle jsem potreboval vedet :) hned vecer jdu na to.

< Ma to VN a H vychylovani zvlast (2 vykonaky) - prichazi v uvahu od 17"
vyse.

Ne ma to pouze jeden NPN tranzistor proti zemi, a H vychylovani ma kolem
sebe
hafo nepochopitelnych kondiku civek a diod, ze kterych jsem nepochopil kudy
vlastne
ten proud tece. (nejspise S-korekce, taky je hodne vstupu od uP, cena za to,
ze na tom
monitoru se dalo nastavovat uplne vsecko, skoro i to, co neni potreba).
Proto bych jej
nerad ztratil.

< To cvakani zrejme neni destruktivni,

Ne neni, to cvakaji rele pripinajici DEGAUSS k obrazovce a nejake rele v
obvodu H
vychylovaček (snad "S-korekce" ?) To druhe spinalo, pokud si dobre pamatuju,
pri
prepnuti na vyssi obnovovaci frekvenci. DEGAUSS jsem radeji uplne odpojil
aby
nespinal.

< podivejte se osciloskopem na kolektor H
< vykonaku co se tam deje, z toho je vetsinou poznat, proc to pada.

Provedl jsem, je videt, ze tranzistor spina vporadku (napeti na kolektoru
klesa k nule),
ale pri rozepnuti je tam misto "trvale hodnoty" pripadne nejakych mini
zakmitu velke
zakmity pres 90% amplitudy a trvajici po celou dobu rozepnuti tranzistoru.
Proto jsem
potreboval vedet nejakou hodnotu zateze, kterou mohu pripojit k
predregulatoru abych
vyloucil zavadu v nem.

Jelikoz ma predregulator trimr, tak se jeste podivam na nej, nejaky
prechodovy odpor
by taky mohl zpusobit vyssi napeti.

< Pozor, musite mit slusnou sondu 10:1, nebo radsi 100:1 co snese 2kV.

Hups, mel jsem pasivni sondu 10:1 co snese 600V :o) Takze si tam dam este
pro jistotu odporovy delic 1:10, aby se nereklo. (no snad nebudu muset
kompenzovat,
jde jen o to "co tam je" ne "jak presne je to co tam je" pokud se nemylim
:) )

V kazdem pripade diky za radu, tohle me snad pohne kupredu.

S pozdravem,
    Bc. František Burian