Termokamera ?

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Pondělí Leden 16 09:58:33 CET 2006

U termokamier su udane dve presnosti. Ako si spravne poznamenal
termokamera meria len relativnu teplotu oproti kalibrovanemu bodu a
presnost 2 stupne moze byt definovana prave tam. Druha vec je urcenie
absolutnej teploty.
Termokamery pouzivame v praci pomerne hojne a zo skusenosti mozem
povedat, ze bez kalibracie emisivity je nepouzitelna. Kovove povrchy ju
maju v rade jednotiek percent, ine povrchy zase takmer 100%.
Clovek z oddelenia kde sa zaoberaju teplom nam vravel ze mame na
"kalibraciu" pouzit kusok papierovej lepiacej pasky, ktora ma emisivitu
blizku 100%. Nalepi sa na merane miesto a potom porovnanim sa da
okalibrovat plocha na ktorej je nalepena.
Inak termokamera je to skvely nastroj, obzvlast pokial cez vas system
pretekaju megawatty :-)
Prikladam fotografiu VF napatoveho delica 1:20.000.
b.