Vypocet vinutia

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Leden 16 01:20:54 CET 2006

Jo, souhlas, u takoveho motorku jsou trochu jine aspekty pro dimenzovani
vinuti nez u trafa, a tezko se to da popsat nejakymi vseobecnymi formulkami.
Ale co tam plati zcela stejne, je to vinuti na zeleznem jadre a indukovane
napeti, tj. transformatorova rovnice :o)
A taktez to nema nic spolecneho s C jadry z vysim sycenim, protoze jsou z
jineho materialu.

Dobrou noc, Danhard
*****
Hej vzdyt povidam, ze s trafem to nema nic spolecneho - u toho motoru se
predpoklada treba  poddimenzovani vinuti ( viz dostupne okenko) diky
chlazeni proudicim vzduchem. Zalezi na rezimu toho motoru. Zkuste
popsad, odkud motor je, co pohani. Navic je tam ta vzuchova mezera a
byva i medeny prstenec jako zavit  nakratko -  to vse ovlivni vypozet
zavit/volt. Ke vsemu  i syceni muze byt jine.
  U motoru stejne konstrukce pouzitych v cerpadle pro automaticke pracky
se primo predpoklada casove omezeny rezim s prestavkami prave kvuli
chlazeni vinuti - to vim od opravare. Zkuste takovy vypreparovany motor
jako ja pouzit na precerpani vody z bazenu. Po pulhodine se upekl.

Jinak jsem jednou premotaval takovy motorek a nebyl jsem  taky schopnej
pri 230V uchladit vinuti. Kdyz jsem tam pridal zavity ( co se veslo - a
zmensil prumer dratu ) tak to zas melo strasny skluz, a motor se tocil
pomalu (diky odporu vrtule)
 Po case jsem zjistil, ze cast vinuti byla motana ODPOROVYM smaltovanym
dratem, cast klasickym dratem a oboje v serii - to kdyz jsem prisel ke
stejne mikrovlnce , ktera mela zniceny magnetron .( odporovy drat byl
opredeny takovou tmavsi bavlnkou )
Motor mel oznaceni OEM-1011C2.
Jednalo se o mikrovlnku Goldstar  (MA-4002D)