Plasma nebo LCD ?

aze azehw@volny.cz
Pondělí Leden 16 00:48:36 CET 2006

Tak tyhle TV většinou větrák nemají :-) Možná nějaké starší typy, dnes jsem
se s tím nesetkal. Kromě toho, příkon plazmové obrazovky kolísá podle
okamžitého jasu, protože jde o množství výbojek, takže tvrzení, že ze vyšší
než u LCD, kde prosvětlovací výbojky svítí trvale plným příkonem, je
pochybné. Příkon výbojek u LCD TV porovnatelných rozměrů s plazmou,
například 107cm, bude kolem 200W, ne-li více. Plazmová TV 107cm má příkon
kolísavý mezi 150-250W.
Faktem je, že u plazmy je černá skutečně černá a bílá "zářivě bílá" (nevím
zda u všech, ale u té co máme tomu tak je). Kromě toho, obraz je lépe
viditelný i za silnějšího denního světla, kdy se už na běžnou TV nedá dívat.
Nevím jak na LCD, ale zkuste si vzít notebook v létě ven, moc toho vidět
nebude.
Dál to neřeším, dohady kolem životnosti a podobně mne nezajímají. Udávaná
životnost bývá kolem 50 tisíc hodin, tak si to spočítejte. Do té doby si
koupíme něco novějšího...
Vybírat si dnes TVP podle toho, kolik má přípojek "do budoucna" (HDTV a
nevímco ještě) je totéž, jako vybírat motherboard pro PC s podmínkou, že tam
musí být možnost upgrade procesoru na Pentium 10. Jenže do té doby zastará
vše ostatní :)  Dřív byla TV kusem nábytku, dnes je to spotřební zboží.
AZE

Plasma má větší kontrast (černá je víceméně černá) a lepší rozsah
pozorovacích úhlů. Je ovšem dražší (zejména plasmové televize s XGA
rozlišením), těžší a mnohem víc topí (takže tyhle TV většinou mají
větrák).

LCD je lehčí, méně topí, je lacinější, ale má o něco horší kontrast a
trochu užší pozorovací úhel.

Zdraví PavelK