Opet cvakajici monitor

BuFran BuFran@seznam.cz
Neděle Leden 15 22:29:52 CET 2006

Dobrý den,

  Tak jsem se po dlouhém pohledu do skříně opět rozhodl opravit můj
milovaný cvakající moditor, tentokráte vybaven osciloskopem, a
podrobným schematem. Nicméně rád bych požádal zdejší profesionály
o radu.

  Cvakání je projev periodického zapínání a vypínání hlavního zdroje.

  Vzhledem k tomu, že cvakání ustane po odpojení budiče horizontálního
stupně, tak to bude asi v této části schematu. Při odpojeném tranzistoru je na
primárním vinutí VN trafa něco kolem 250V. To mě zarazilo, protože je
tam kondenzátor 100uF/200V proti zemi. Nadruhou stranu tím, že jsem
odpojil horizontál, jsem odpojil zatížení a logicky by mělo být napětí
vyšší než obvykle.

  Po připojení budicího tranzistoru je na tom vinutí jakýsi fujtajbl,
tranzistor očividně sepne, ale při rozepnutí jsou tam impulsy přes
celou obrazovku osciloskopu. (tedy pk-pk vyšší než 350V).

  VN šlauch jsem pro jistotu odpojil od obrazovky, abych se ujistil,
že nedochází k průrazu či výbojům uvnitř obrazovky. Samozřejmě bez
změny stavu.

  Nyní tedy dotazy:

  +  Jaké bývá obvykle napětí za flyback měničem pro spínání primáru
     VN trafa ?, případně proud který si obvykle VN trafo bere, abych
     mohl simulovat zatížení flyback měniče napájejícího primár VN
     rezistorem.

  +  Mohu "bezpečně" odpojit cívky horizontálního stupně (na obrazovce)
     abych vyloučil případnou závadu, či zkrat v nich ? (nezničím nějakou
     elektroniku v okolí cívek ?)

  +  Jakým způsobem by se projevil zkrat tranzistoru v okolí S-korekce
     (aspoň myslím že je to S-korekce, jsou to tranzistory, které
     připínají kondíky sériové k cívkám horiz vychylovaček)

  Předem děkuji za jakoukoliv radu vedoucí k cíli

--
S pozdravem,
 Bc. František Burian