Plasma nebo LCD ?

Karel Novotný k.novo@seznam.cz
Neděle Leden 15 22:21:22 CET 2006

Komurka je naplnena plynem a privedene elektricke napeti v plynu zapali plasmovy vyboj, ktery emituje razeni.

U LCD svetlo zajistuje zarivka nebo nove LED diody, ktere sviti za vrstvou s LCD krystaly, ktere vice nebo mene brani svetlu  v pruchodu.
Z principu tak LCD moc nejde cerna a plasme bila.

Pokud se rozhodujete jakou koupit TV tak nejlepe zajit do nejakeho vetsiho elektra a porovnat obraz nejaka obecna rada neexistuje, ale do 1m uhlopricky je asi lepsi volbou LCD nad uz plasma. U plasmy pocitejne s vetsi spotrebou elektriny 300 az 1000W , kratsi zivotnosti a pri stejne kvalite s vyssi cenou nez u LCD.
V kazdem pripade si nema moc cenu investovat do TV, ktere neumi HDTV.  Moznost dokoupit interni tuner na digitalni vysilani nebusi byt k zahozeni.
Osobne jsem rad, ze muj Philips s CRT 16:9 jeste nejaky  cas vydrzi a ja muzu jeste tak 3-4 roky pockat az se tyto technologie dostanou do skutecne pouzitelneho stavu.

On Sun, 15 Jan 2006, Pavel Kořenský wrote:

> Ale vážně, plasmová obrazovka má každý bod vytvořený malou komůrkou
> (resp. jsou tam tuším 3 malé komůrky pro každý bod) ve kterých svítí
> červená, zelená a modrá na pricipu fluorescence.

A co ty komurky budi aby svitily ?