Konvencny zdroj pre PC

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Sobota Leden 14 20:55:44 CET 2006

Abych taky prispel svoji troskou do mlyna:

Konvencni zdroj nic neresi, protoze:

1) linearni stabilizator ma velky ztraty. Na 400W vykonu by padlo mozna 200W
ztrat.

2) ruseni vlastniho zdroje je prd proti ruseni napriklad od harddisku. Ve
chvili kdy harddisk pracuje, tak si ho muzete pekne poslechnout - zkuste
napriklad zesilovac s jednim tranzistorem nebo i jakykoliv integrac napajet
z 12V vetve, vemte si sluchatka a zacnete neco kopirovat. Podobny je to i s
rusenim od CPU, jehoz odber je zrejme taky pulsni.

3) aby to bylo dukladny, musel byste nahradit i vsechny spinany zdroje na
mainboardu. Je tam minimalne jeden pro napajeni CPU.

4) pokud jde o zvukovy karty, IMHO staci pouzivat nejakou lepsi (Creative je
dobry priklad) nez integrovanou. Jinak na zvukovkach nekdy byva stabilizator
rady 78xx nebo 79xx - ten to ruseni do jiste miry odstrani. Muzete zkusit
svoji zvukovku v tomhle smeru upravit (pokud je to do PCI, na mainboardu
bych se do toho nepoustel).

P.K.