OT: Co je podminkou pro legalni instalaci OEM Win XP?

Holas holas@holas.info
Pátek Leden 13 15:22:40 CET 2006

Od 1.9.2005 dochází v licencování a distribuci OEM produktů ke dvěma
zásadním změnám:
1) Změna OEM System Builder smlouvy, její přesné znění je na adrese:
www.microsoft.com/oem/sblicense
2) V ceníku jsou i 1pk OEM balení operačních systémů a aplikací (doposud
jen 3pk)

K bodu 1)
Končí možnost prodeje Windows XP koncovému uživateli s neperiferní HW
komponentou.
Neotevřené OEM balení je možno dále distribuovat dalšímu výrobci počítačů.
Jak pro aplikace, tak i pro OS platí po otevření balení povinnost
předinstalace SW při prodeji koncovému uživateli.

Výjimka pro Česko a Slovensko - platí jen pro české a slovenské verze
Windows XP
Na balení 1pk OEM Windows XP je nálepka, která informuje uživatele, že
licenci OEM v tomto balení je možno použít i na legalizaci nebo
upgradování operačního systému. Ten, kdo tuto licenci do počítače
nainstaluje, je povinen nalepit na skříň počítače štítek COA (certifikát
pravosti).