CPLD - XC95xx/Coolrunner, realne???

Jan Waclawek wek@evona.sk
Čtvrtek Leden 12 17:04:31 CET 2006

Marek Pavlu wrote:
> Kepak. Nektere senzory mají dokonce predepsany minimalni hodinovy kmitocet.
> Jak jsem jiz psal, zim dele ten signal zustava v CCD, tim vice je ovlivnen
> sumem.

To je sice pravda ale vacsinou sa uvadza maximalna a doporucena hodnota
a zvyknu sa lisit o rad... Vysoka rychlost hodin znamena aj rychle hrany
(inak pozor na to pri pouziti CPLD) a u CCD je riziko mnozstva presluchov.

> Navic pokud vychazim napr. z jednoho starsiho CCD od SONY, ILX511, tak tam
> je minimální kmitocet 100kHz.
> Coz znamena, ze 10MIPS procesor ma na periodu pouze 100 instryukci.
> Zda se to hodne, ale staci si uvedomit, ze tam jsou minimalne tri ridici
> signaly pro CCD. Dale minimalne dva signaly pro ADC a ještě se to musi nekam
> ulozit.

Ale certa stareho, si trufnem 2 MHz s prachsprostou '51 a 2-3 74xxx...
Tie signaly su pekne jeden za druhym takze staci ich popripajat na
vystupy vtipne zapojeneho shiftregistra alebo citaca s dekoderom...

Nic proti CPLD atd., len si myslim, ze sa nemusite v prvom kole trapit
ucenim sa niecoho noveho, len si to mozete za jedno volne popoludnie
nabastlit na nejaky univerzal a skuste si ci to vobec splni ocakavania
co sa tyka optiky, citlivosti, pouzitelnosti vysledkov apod. (OK mozete
mat vzdy dojem ze to cele stoji a pada na rychlejsom vycitavani, ale
nejako sa mi nechce verit ze to tak bude).

Nieco ine by bolo keby ste na tie CPLD uz boli zariadeny a jednoducho si
vytiahnete nieco zo suplika a nabastlite to na to...

> Jinak s vlastní zaverkou to nema nic spolecneho.
> Rychlost vycteni radku a rychlost opakovani mereni spolu takto nesouvisi.
> Vycteni sice probehne za 1ms napr., ale expozicni doba se muze pohybovat od
> jednotek ms az po vteriny...

Ja len ze ak chcete hnat vycitanie na maximum tak jedinu pricinu vidim v
snimani rychle sa meniaceho signalu.

> A i kdyby to zvladla jen trivialni logika, tak tim spis bych tam chtel
> vrazit CPLD, protoze nemam cas se prebabravat s DPS, když vznikne chyba a
> navíc bych mel duvod se kloudne naucit VHLD:).

No tak to mozete spravit este inak - vezmete miniLA z mcu.cz, tam to
CPLD aj s pamatou uz mate a mate uz aj zaklad firmware CPLD na
grabovanie; akurat sa to nacita rovno do PC ale to si nemyslim ze je na
zavadu. Musite si len dorobit nejake vystupy. Alebo si pockajte kym
dokopem pikoLA do publikovatelnej podoby, ten ma uz aj ten jednocip... :-)

wek