OT: Pro modelare a nejen pro ne

Zdenek Aster zdenek.aster@seznam.cz
Čtvrtek Leden 12 14:38:20 CET 2006


Mam takovy dotaz, jak se zastavuje vrtule
to je interference s kamerou nebo to je fakt nutne
k provadeni tech akrobatickcych kousku, co ten
vrtulnik pak drzi ve vzduchu pokud se ta vrtule
zastavuje, vrtulniky nejak jdou mimo me ??

Dik
 Zdenek Aster

----- Original Message ----- 
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 12, 2006 11:09 AM
Subject: Re: OT: Pro modelare a nejen pro ne


Procesor se urcite uplatnuje, ale ne primo jako regulacni prvek ve vazbe
rotor->motor nic takoveho tam neni (urcite ne ve spolupraci s gyrem),
alespon jak vyplyva z dalsiho upresneni:
**********************
Regulace je docílena několika způsoby zároveň:
- je použito palivo s 30% nitra, a bohatost směsi má veliký vliv na chod
motoru
- je použit speciální výfuk, který podporuje konstantní otáčky při
odlehčení, i zátěži (i když to není MusclePipe - ten je tímto proslaven,
ale nová Hatorka)
- používá omezovač otáček RevMax, který zabraňuje přetáčení motoru
- křivky plynu na vysílači jsou nastaveny i s pomocnými mixy tak, aby
motor dostal více plynu při větší zátěži a naopak.
- převody jsou navrženy tak, aby motory při pracovních otáčkách rotoru
jely v oblasti maximálního kroutícího momentu. Taktéž výfuky jsou
navrhovány tak, aby podporovaly kroutící moment, ne otáčky. Proto je pro
každý motor používán jiný převod, např.:
- pro OS91 je to 8,18:1
- pro YS91 je to 8,45:1
- pro Webru je ještě jiný.
***********************
Je zrejme, ze motor jede ve zvlastnim rezimu, kdy nepodava maximalni
vykon (ten je dosazen dostatecnou kubaturou), ale je nucen setrvavat v
pro nej optimalnich podminkach danych predevsim vyfukem.

Co se tyka rozbijeni - rozbil a rozbije toho asi mraky, ale pokud vim
tak uz to ma jako zamestnani a tak ho to palit nemusi - sponzoru ma
jiste dost a dost. Nemluve o tom, ze to proste take musite mit v tech
pazourach od panaboha...

Je zajimave (a ted trochu vyuziji prispevku pana Serycha), ze zapominame
na to, ze elektronicke figle jsou vydobytkem az poslednich par let a i
predtim se podobne veci museli resit a jedina moznost byla dokonala
mechanika. Netvrdim, ze se mame znova vracet do jeskyni, ale nekdy by to
bylo lepsi. Posledni dobou mam pocit, ze trend: nepovedlo se nam to
mechanicky tak to osulime elektronicky prevazuje (treba losi test u
mercedesu A, nebo ruzne elektronicke uzaverky diferencialu s
pribrzdovanim protacejiciho se kola). Jsou, ale pripady kdy to ma
opodstatneni - treba u eliminace chveni optiky a zemske atmosfery u
astronomickych dalekohledu.

RadekCX


Jirka napsal(a):

>Mno, ten procesor se tam prece jen uplatnuje.....prave ze v tom vysilaci
>("prefektně nastavenýma křivkama plynu na rádiu, a odladění mixu"). Dale
>je nejspis procesor v modelu a "povida si" s gyroskopem.... I kdyz by to
>vsechno slo resit i analogove...
>
>Ne, ty zabery jsou fakt neskutecny, nijak nepodcenuju umeni pilota a
>vim, ze bych to nejspis nikdy nezvladnul. Jen je potreba videt dalsi fakta:
>- zrejme mlady kluk bez zabran a s dostatkem penez
>- kolik asi rozbil modelu, nez tohle umel
>atd.
>
>O necem podobnem jsme diskutovali u ruznych predvadecek 3D akrobacie s
>"fun-fly" modely (letadlo), je to proste jina dimenze, nez klasicka
>rekreacni modelarina.
>
>
>


_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 




Další informace o konferenci Hw-list