Podnikani na zivnostak.

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Úterý Leden 10 22:51:27 CET 2006

Mam sro, takze je to trochu o necem jinem, ale muj pohled na vec:

> Zajimaji me spise veci z praxe:
> - je vhodne mit ucetni program nebo staci "excel"?

Ucetni firmu, v kazdem pripade, cca 10 - 15 tisic rocne.
Na vystavovani faktur (v malem do 100/rok) bude stacit template v excelu,
nebo podobnem SW.

> - co vzit do uvahy, kdyz se mam rozhodnout zda budu platce
> DPH nebo ne?

Zakazniky, pokud budou zakaznici platci DPH, je pro ne dost nevyhodne
nakupovat zbozi pres neplatce (obecne cokoliv, co se prefakturovava).
Regitrovat se jako platce DPH se lze kdykoliv pozdeji.

> - lze nejak dat do nakladu pouzivani PC, programatoru a treba meraku,
> ktere uz mam?

Zde si nejsem jisty, jak je to u fyzicke osoby, u pravnicke bych si
to pronajal (kdyby mi to za to stalo).
Osobne bych to nechal plavat, jelikoz pak je to nutne danit zase na strane
prijemce pronajmu.

> - jak je to treba s elektrikou, pripojenim na internet kdyz to budu
> delat doma - nemam provozovnu?

Obecne plati, ze je treba naklady prokazat, pokud napriklad neni dum/byt
vas, tak si pronajmout mistnost (vcetne energie).

> - jak je to s pouzivanim soukromeho auta a mobilu, jak to lze dat do
> nakladu?

Auto je jednoduche, proste vypsat cestak (3.8/kc + nahrada za pohone
hmoty), s tim mobilem by nemel byt problem.

> - ucet nutny neni, ale asi je vhodny, asi zalozim dalsi sporoziro, je
> nejaky problem?

Fyzycke osobe by mel stacit jiz stavajici ucet, bez uctu dela FU problem
pri registraci platce DPH.

> Vim, ze se ptam moc, ale tyto veci asi jinak jak praxe
> neukaze. Diky i za male napovedy a doporuceni.

Poradit se s dobrym ucetnim (ktery chodi na FU, CSSZ, ...), jelikoz
ten vi, co je realne obhajitelne a co ne.
V zadnem pripade nezkouset si vest u DPH ucetnictvi sam, tohle
je zejmena v nasem pravnim prostredi zalezitost pro nekoho, kdo
ma cas sledovat zmeny a podle toho pracovat (1 - 2x do roka novela
DPH).
Mam malou SW firmu a mohu rici, ze ucetni se mi jednoznacne vyplati,
ono totiz je jednodusi delat co clovek umi a zna nez se snazit umet vse,
ale nic poradne.

	Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti