OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

Pavel Poucha papouch@papouch.com
Pondělí Leden 9 15:19:57 CET 2006

Využíváme služeb dvou firem, které vlastní zde diskutované NC¨gravírky. Z
různých rozhovorů si pamatuji následující zkušenosti:

1. firma:
a) Stroj 1 - s tím začínali, stěžují si na malou tuhost, výhodou velká
obráběná plocha, používají dodnes na plasty a rozměrnější předměty, kde
nevadí delší doba obrábění.
b) Stroje 2 a 3 - gravírky Gravograph - používají nejčastěji. Různé
příslušenství si dělali sami kvůli ceně. Chválí výbornou tuhost a díky tomu
rychlost. Stroje mají vlastní paměť, takže data se přenesou jen 1x.

2. firma
a) Velká gravírka Gravostar - dělají na ní vše, ale různě ji doplňovali ve
spolupráci s Gravostarem.
b) Uvažují o gravírce Gravograph - zkoušeli, ale považují za velice špatný
náhon vřetene řemenem, jinak chválí tuhost.

S pozdravem
Pavel Poucha

From: "Pavel Novotny" <novotny.pp@atlas.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, January 09, 2006 12:48 PM
Subject: RE: OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

Nedalo mi to a zajel jsem se podívat na K2
http://www.comagrav.com/cz/gravirovaci_stroje_K1_K2.html
a řeknu vám za skoro 350k Kč nic moc, nebo spis stroj na vyřezáváni písmen z
plastu, koneckonců to na to asi je určené.
Moc jsem to nemohl rozebírat a prolézat s šuplerou, nicméně pár základních
informací, třeba někomu pomůžou.
- pohyb zajišťují kuličkové šrouby průměru 16mm s stoupáním 5mm
- krokové motory 40V 1.5A, 400 micro kroku/ot, kroutící moment nedokážu
říci, ale podle napájeni typuji 1.2 až 1.5 Nm
- převod ozubeným řemenem 1:4, o čem svědčí udávaný mikrokrok 0.003125mm což
je 5/400/4
- rám je kompletně hliníkový na první pohled vypadá docela tuhy, ale
frézování 19 oceli s 5mm třískou od toho čekat nelze. Koneckonců motor na
vřetenu má jen 500W.
Tak trochu si na tom neumim představit frezovani s chlazenim olejovou emulzi
ci mlekem, to pak nikdo nikdy nevycisti.