OT [MECH] Lodni sroub (bylo: Vreteno k CNC ploteru)

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Leden 9 09:55:41 CET 2006

Pomucku zadnou nemam, nez svuj cit a take nejake zkusenosti, ktere ovsem
se tezko sdeluji.

Vzhledem k tomu, ze uvadite Kortiho dyzu, tak se asi bude jednat o
nejaky pomaly silny pohon - hodne se to pouziva treba u remorkeru -
zvysuje to ucinnost sroubu ve statickem rezimu a malych rychlostech
vzhledem k produkovane sile a tedy otackam sroubu.

Ja jsem, kdyz jsem jeste mel tu moznost, si nechal naskenovat na
prumyslovem 3D scaneru sroub, ktery jsme si vyrabeli (vysoustruzenej
centralni kuzel se dvema zarezy pro listy, listy zaletovane mosazi a
vyklepane do pozadovaneho tvaru a vylesteny - zkusim to nafotit) a ktery
se nejvice osvedcil na skutecnem modelu. Takze mam soubor s ISO
programem o velikosti cca 500kB.

Nicmene vzhledem k tomu, ze mam k dispozici tyto snimace
http://www.megatron.de/Wegsensoren/Ubersicht_induktiv/Shortview_MDCT/shortview_mdct.html
tak uz pripravuji SW, kterym bude mozne digitalizovat 3D modely.

Jinak Vam mohu doporucit, kupte si nejake hotove srouby treba zde maji
velky vyber (tohle jsou triliste, ktere by nejlepe asi vyhovovali Vasemu
pouziti)
http://www.hobbyteam.cz/script/vypis.asp?Okruh=3&IDPK=030512&PK=lodn%ED%20%9Arouby%20%96%20t%F8%EDlist%E9%20&idvyrobce=&K=0305
a je treba si jej promerit - jsou to primkove plochy takze to tak
slozite neni. Pomerne dulezite je to jaky vliv ma pudorysna geometrie
listu  - uplne jiny tvar ma list na rychlostni lod a treba ten remorker
- pritom prumer a stoupani maji oba stejne.

RadekCX