OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

Kalin.Oleg Kalin.Oleg@seznam.cz
Sobota Leden 7 18:57:03 CET 2006

napriklad tento uvod do problematiky

http://www.homecnc.info/cnc-main.html

http://www.artofcnc.ca/product.html

http://www.geocities.com/pfaudette/CNC_Router.htm

http://www.taomc.com/bits2bots/index.htm

som na tom presne ako Vy   : )

OK

----- Original Message -----
From: "Karel Novotný" <k.novo@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, January 07, 2006 6:11 PM
Subject: RE: OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

Az doposud jsem theady o CNC frezkach ani necetl, nechavali me celekem
klidnym, pak jsem si ale precetl  cenik Comagravu a to kolik chteji za frezu
s trapezovymi srouby + jsem se podival co s tim vsechnio lze delat a tak
trochu jsem se do tehle hracky zamiloval.
Marne se snazim prijit na to proc jsou ceny takove jake jsou, nejak na to
nemohu prijit a tak se chci nechat poucit a budu mit par mozna hloupych ,
zacatecnickych dotazu.

Pro presnost takoveho stroje je rozhodujici jeho tuhost + presnost a
opakovatelnost urceni polohy nastroje.
Zajistit tuhost neni, pokud clovek nestavi z toho co dum dal, az takovy
problem. S presnosti pohybu to je jiz horsi, ale v podstate pokud pocitam s
pracovnim rozsahem 900x500x100 mm tak by stale meli stacit kulickove srouby
s valcovanymi zavity v presnosti IT5 (ujizdi o 0,023mm na delce 300mm)
rekneme K 20x3 s 4 nosnymi zavity, statricka unosnost takoveho sroubu je
tusim skoro 20000N a dynamicka okolo 7000N, doplnene nejakym linerarnim
vedenim.
Pak nam zbyva  vreteno a krokove motory , u obojiho se tak trochu nedokazu
vyjadrit , vreteno by to chtelo s regulaci 500 a 20000 ot/min vykon cca 900W
, motor financne realny je asi jen stejnosmernymotor a pokud ma neco chodit
do 20k ot/min je idealni koupit to hotove, to same krotove motory.

Samostatnou otazkou je rizeni, kde absolutne netusim jak to cele funguje. V
PC mam nejaky sw v kterem vytvorim to co chci frezovat , třeba  ArtCAM PRO
(je nejaky jiny lepsi ?) z nej lezou nejaka data pro prislusnou frezu (pres
LPT ?) v jakem formatu a jak narocna je pak elektornika co to prevadi na
pohyb nastroje?  Je nekde na netu nejaky projekt takove frezky abych se
uvedl do problematiky ?

Dekuji za nakopnuti tim spravnym smerem

http://www.comagrav.com/cz/COMAGRAV2005_05.pdf