OT [MECH] RE: Vreteno k CNC ploteru

RVsoft rvicek@quick.cz
Sobota Leden 7 13:05:35 CET 2006

Je zajimave jak si vzdycky nekdo neco vyzobne a toho se chytne... :-(

Pokud Vam vse funguje, mate kvalitni povrch po obrabeni, frezy (ne
frezky) Vam vydrzi to co maji tak si frezujte otackama jakyma chcete.
Nevim, ale zda tato informace (ze Vam to funguje) bude neco platna
puvodnimu tazateli, kteremu to evidentne nefunguje.

Jedine co jsem mu napsal, ze musi snizit otacky jelikoz freza evidentne
z nejakeho duvodu nebere. Dle meho kvuli tomu, ze se spatne odvadi
triska a nastroj i material se prehriva. To, ze zacne malou rychlosti a
otackama i nizsi nez doporucenou nicemu nevadi a bude si moct alespon
overit zda je opravdu toto problem. Dale jsem mu doporucil chlazeni
vzduchem a napsal, ze idealni je to chladit (v amaterskych podminkach)
lihovou mlhou s upozornenim, ze to muze blafnout. Nepsal jsem, ze to ma
odsavat vysavacem a predpokladam, ze existuji i jine zpusoby odsavani
par nez vysavac.
Tedy chladim stlacenym vzduchem s pridavkem lihu a odtah s prostoru
obrabeni ohebnou rourou obycejnym bezkomutatorovym axialnim vetrakem ven
mimo dilnu. Nevidimn na tom nic nebezpecneho ani narocneho a ani duvod
proc slukovat vypary z denaturaku. :-)

Co se tyka naroku na kvalitu vretena. To je kazdeho vec co si na frezku
prisroubuje. A jak je videt tak kazdej tenhle problem resi a je to skoro
vetsi problem nez nejak zbastlit samotnou masinu - ruzne dremly, fermy a
proxxony v nejruznejsich provedenich - netvrdim, ze to neni moznost, ale
neni to ani optimalni.
Ja na koupene kvalitni vreteno nemam penize, ale mam moznost si jej
vyrobit v takove kvalite, kterou bych tezko zaplatil. Nejsem na tom co
ta frezka bude moci delat zavislej, ale delam vse proto, aby mi mohla
vydelavat. Rozhodne tim, ze z toho nemusim byt zivej se nepohrnu do
seriove vyroby, ale chci se zabyvat spis specializovanyma kusovyma
zakazkama.

RadekCX