Vreteno k CNC ploteru

Rt jr@siliconbrain.biz
Pátek Leden 6 21:01:18 CET 2006

> Otacky na balzu snizujeme beznym triakovym regulatorem, neni tam totiz
> potreba sila. Ted me napada jestli jsem ten regulator pri rezani hliniku
> nemel zapnuty a vreteno bylo slabe. Cim by sli jinak regulovat otacky pri
> zachovani sily? Frekvencni menic by byl asi trosku moc ne, chtel bych neco
> levnejsiho.

Frekvencni menic neni vhodny na komutatorove motory, ktere jsou
univerzalni (stridave i stejnosmerne). Zustante u (levneho) triakoveho
nebo tyristoroveho regulatoru.

> Chlazeni muzu odzkouset, stlaceny vzduch tam mame k dispozici. Myslite ze je
> potreba i na plexi? Staci na hlinik ten vzduch? Lih bych tam nerad lil, je
> to komplikovane.
>
> Jinak ohledne pouziteho vretene nemate nikdo namitky? Myslel jsem ze za
> takove neprofi reseni tu budu ihned odsouzen (i kdyz to neni moje prace).
> Proc jste tu tedy tak dlouho resili vretena, kdyz tohle koupite kdekoliv za
> par tisic?

Protoze nikdo nema zkusenosti a jen keca... Tenhle pohon je skvely,
ovsem jen pro mekke materialy a gravirovani (tedy odber male trisky).
Pro skutecne frezovani je treba vetsi rozsah otacek pri plnem krouticim
momentu a podstatne masivnejsi lozisko vretene.
Navic je straslive hlucny. Pro srazeni hrany drevotrisky se to snese,
pokud budete frezovat v kuse nekolik hodin, pak zacnete lezt po zdi.
--
Rt