Vreteno k CNC ploteru

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Leden 6 13:00:11 CET 2006

Vsichni blbnou s brutalnima otackama na vretenu - nechapu proc - ktera
bezna stolni frezka ma 10-25krpm...  Je to take tim, ze malokdo mel
ruce na normalni frezce a nema teda predstavu jake jsou sily treba na
pohyb posuvu. Pokud je freza ostra a bere nejsou to zadne velke sily.
Zrovna minuly viken jsem ohranoval duralove panely dva najednou nasobe,
kazdy 1.5mm - freza 6mm prumer, otacky cca 700rpm, spona 1.5mm a
strickou jsem si na to lil lih - tocim jednim prstem.

Nastavte treba 5krpm (to jsou otacky az do pr..le) pro 6mm frezu a
zkuste si to co to dela...zacnete jezdit pomalu, chladte a divejte
se..sice to vreteno mate primontovane strasne, ale to ze se tak ohyba
znamena jedine a to ze ta freza nebere.
Take je rozdil pokud jen ohranujete a nebo jedete v plnym. Je treba
pochopit co se na tom britu deje pri pohybu posuvu a jak s meni uhel
nabehu materialu s ruznym pootocenim frezy. Je to lehka matematika si
spocitat kolik musi kazdy brit sebrat materialu..a kdy uz nema smysl
jezdit rychleji pri urcitych otackach (brit postaven bokem na material).

RadekCX