Vreteno k CNC ploteru

RV vicek.radek@cpost.cz
Pátek Leden 6 12:35:21 CET 2006

Petr Tosovsky napsal(a):

>Otacky na balzu snizujeme beznym triakovym regulatorem, neni tam totiz
>potreba sila. Ted me napada jestli jsem ten regulator pri rezani hliniku
>nemel zapnuty a vreteno bylo slabe. Cim by sli jinak regulovat otacky pri
>zachovani sily? Frekvencni menic by byl asi trosku moc ne, chtel bych neco
>levnejsiho.

Ja nevim co je to za motor - predpokladam, ale ze bezny tzv. univerzalni
motor - tam je vam frekvencni menic nanic. Regulace muze byt treba ta
triakova a nebo usmernit 230V a udelat klasickou PWM. Ten motor bezi i
na DC.

>Chlazeni muzu odzkouset, stlaceny vzduch tam mame k dispozici. Myslite ze je
>potreba i na plexi? Staci na hlinik ten vzduch? Lih bych tam nerad lil, je
>to komplikovane.

Chladit je lepsi vzdy - minimalne se tim prodluzuje zivotnost frezy.
Plasty jsou svinstvo - zvlast termoplasty - vetsinou dobre izoluji a tak
se to lokalne prehriva - urcite chladit.

Lih tam primo lit nemusite - staci udelat fixirku (je to jen mala
komplikace kdyz uz tam foukate vzduch) a jen tam lehce mlzit - lih se
odpari nikde nic netece. Ale samozrejme ze staci ten vzduch.

>Jinak ohledne pouziteho vretene nemate nikdo namitky? Myslel jsem ze za
>takove neprofi reseni tu budu ihned odsouzen (i kdyz to neni moje prace).
>Proc jste tu tedy tak dlouho resili vretena, kdyz tohle koupite kdekoliv za
>par tisic?

Vsechno je otazka pozadovanych parametru a take jak mate bohateho
sponzora - mam tady frezy za ktere byste si poridil nekolik tech vasich
motorku a jejich nabrouseni je v cene par tisic. Pokud vreteno neni tuhe
a ma vule - tak behem par sekund - jste ji odepsal. Zkuste si zmerit
pokud mate indikator kolik je vule na tom vasem vretenu - axialni i
radialni.

RadekCX