Vreteno k CNC ploteru

Petr Tosovsky PetrTosHW@PTmodel.cz
Pátek Leden 6 10:54:50 CET 2006

Dobry den.

V souvislosti s prave bezicim vlaknem o vretenu k CNC freze jsem se zamyslel
nad tim co tu mame my a jsem s tim nespokojeny. Mame tu toto

http://www.ptmodel.cz/foto/Plotr1.jpg

http://www.ptmodel.cz/foto/Plotr2.jpg

Bylo to vyrobeno na rezani plazmou a pak to nekdo (podle vzhledu) upravil
svepomoci na frezovaci plotr, tak jsme to koupili. Pouzivame to prevazne na
modelarske veci, takze se tim reze balza, preklizka, sklotextit atd. Prislo
mi to trosku nevyzite, tak jsem se pustil do pokusu s duralem 1,5mm a
plexisklem. V pripade duralu vreteno silne upelo a melo tendenci se
zastavit. Plexisklo se zase znecne palilo a zanaselo frezu. Mohl by nekdo ze
zdejsich odborniku doporucit jake vreteno by bylo vhodnejsi pro tyto ucely
(drevo, dural, plexi) hlavne co se tyce otacek a vykonu? Jedna se mi o
hotove reseni ktere koupim a namontuji, pri tom kdyz jsem tu cetl cosi o
sesazovani lozisek na hridel vretena mi vstavaly vlasy na hlave.

A jeste dalsi vec jake nastroje jsou urceny pro tyto materialy? Existuje
nejaka univerzalni freza na vsechny tyto materialy?

S pozdravem

Tosa

PS Na uvedenem ploteru se mi podarilo rozjet i 3D frezovani (na coz nebyl
primarne urcen), s uvedenym vretenem vsak muzu frezovat tak maximalne drevo,
coz je trosku malo.