Re: Teplota vyvojky VELKÝ VLIV

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Leden 6 10:54:00 CET 2006

Puvodni zprava ze dne 6.1.2006:

> Poprve se mi to stalo asi 2x se mnou strikanou vrstvou, tak jsem
> ztratil trpelivost a presel na desky z GESu/GMu - a porad byl stejny
> problem. Ten posledni opet uspesny pripad byl na odrezku stejne
> "velke" desky, ktera pred tim haprovala...

Tak ses mohl trefit treba do dobreho mista te desky. Take nevim, jak
dobre strikas tim fotoresistem, jak tlustou vrstvu, jak rovnomerne
apod. Muze to byt take koncentraci vyvojky, i to dela mnohdy divy.
Muze to byt take setrenim vyvojkou, kdy ji das do misky velmi malo a
ono to pak nemusi tak dobre leptat. Neni dobre nejak extra dlouho
vyvijet, je dobre mit ozkousenou presnou davku NaOH - podle mych
zkusenosti ma koncentrace vyvojky daleko vetsi vliv na dobre vyvolani
nez teplota. Idealni je vyvijeni tak 1-3 minuty, vic ne, ani mene ne.
Jinak, kdyz to leze pomalu, muzes prihodit granuli nebo dve.

Ja napriklad pouzivam pro vyvolavani vyvojku od Conrada. Jiste, ze je
to asi uplne stejny NaOH jako kazdy jiny, akorat ze drazsi, na druhou
stranu to mam pekne odzkousene na odmerku, zatimco s NaOH kupovanym v
granulich v hypermarketu to tak nejak pokazde fungovalo trochu jinak,
i kdyz jsem to vazil na velmi presne vaze. Nevim proc.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz