Re: OT:[Mech] Vřeteno na CNC frezku, pouze upinaci hlava na hřideli

Martin Krecmer krecmerhw@adash.cz
Středa Leden 4 13:16:49 CET 2006

My máme asi půl roku GV-30F.
Rozsah os cca A4.
Provedení je velice precizní, nemám co bych vytknul. I světlost 70mm
(s nástrojem o něco míň) je dostatečná. Rozsah osy Z je 50mm.
Vřeteno 100W, 20tis. otáček (ale nijak neměřeno, nezbývá než věřit).
Je fakt, že jsem spíš zlomil frézu (dřík 3mm), než zastavil vřeteno (zapeklo se
mi plexi).
Kontrolér jede po RS232 nebo USB (uvnitř je FTDI) - USB jsem zatím nezkoušel.
Program pro ovládání frézy (Remote) podporuje soubory GRAVOS, HPGL a DXF.
Lze v něm definovat nástroje, rychlosti obrábění, rychlosti nájezdů ...
Jejich GRAVOS formát je textový, čili rychle převeditelný do jiného systému.
Program pro editaci (Gravostar) umí načíst i EPS, excellon a G kódy.
Trochu těžkopádný, ale pro svů účel stačí (cena cca 20000,-Kč za plnou verzi).
Za celou dobu používání si nemůžu na nic stěžovat.
Frézoval jsem do plexi 15mm (asi na 8 průjezdů), ABS (krabičky), cuprextitu
(motiv DPS, díry i obrys), hliníku (nápisy), plechu 1mm (otvory pro
konektory)....
Jediný problém je, že neznám jiného dodavatele malých fréz pro různé materiály.
M.Krečmer