Re: OT:[Mech] Vřeteno na CNC frezku, pouze upinaci hlava na hřidel i

hwmailman@atlas.sk hwmailman@atlas.sk
Středa Leden 4 12:47:38 CET 2006

>Wow ... cekal jsem tak max 2/3.. no je videt ze se na tento segment trhu
>nevrhli cinani :]
>Jinak mam otazku... jaka loziska by jste doporucili pro ulozeni hridele ve
>vretenu? (nejaka s kuzelova nebo kombinaci lozisek axialni/radialni?)
>Jakou otackovou rezervu mam pouzit? (Jde mi o dlouhodoby provoz) Napr.
>pokud mam v planu 15000 ot/min. tak mam zvolit loziska s jmenovitou
>hodnotou prac. otacek 30000 ot/min?. Jak mam pracovat s povolenymi silami?
>Vsechno radeji delit 4-6?.  Jak by jste postupovali vy?

Zdravim,
na presne ulozenia sa pouziva jedno valeckove lozisko s kuzelovou dierou- da sa nastavit predpatie a dve gulickove s kosouhlym stykom -vymedzi sa axialna , podmienkou je ze diery pre loziska musia byt suose predpaty valecek nezneze odchylku,
Kuzelikove loziska sa nepouzivaju z dovodu trenia - tepelna dilatacia, potom je nutne prepocitat predpatie v lozisku pri pracovnej teplote.
Mazanie sa tiez navrhuje podla zivotnosti a otackok, ked mate dobru vazelinu mozete to mazat aj vazelinou :-)
Dobre spracovana je tato problematika :
Technika uložení s valivými ložisky / Jan Fröhlich . -Sntl 1978.
Obráběcí stroje  : Konstrukce a výpočty. / Přemysl Breník , Josef Píč . - Praha sntl '82
Na slovensku je to skoro v kadzej mestkej kniznici......
Janik

Aktivujte si aj vy schranku s neobmedzenou kapacitou na ATLAS.SK.
http://mail.atlas.sk