Re: OT:[Mech] Vřeteno na CNC frezku, pouze upinaci hlava na hřidel i

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Středa Leden 4 12:29:01 CET 2006

Myslim, ze neni nutne hledat zbytecne vysoke povolene otacky lozisek,
kdyz uz predimenzovat tak spis ohledne zatizeni. Ale zase s mirou, aby
nevysla prilis velka loziska a nebyly kvuli tomu velke ztraty. Ja bych
tam asi nacpal dve kuzelikova loziska a na druhy konec hridele
radialni, to je pomerne obvykle reseni. Take se daji vzit jen dve
kuzelikova loziska, na kazdy konec hridele jedno ale v tomto
usporadani se po otepleni hridele meni predpeti a tim i presnost a
loziska dostavaji zabrat a vubec to nevypada moc profesionalne.
Dulezita je presnost vyroby hridele (presne brousit, pro 15000 otacek
se nutne musi dynamicky vyvazit). Kupodivu se nesmi zanedbat ani ta
dira pro loziska v telese vretena, mela by byt take brousena, protoze
krouzky lozisek nejsou zase az tak tuhe a v nepresne dire se z krouzku
stanou ovalky :-). A jeste pozor na souosost diry pro klestinu nebo co
to tam bude mit, je moznost ji brousit az pri otaceni hridele v
hotovem vretenu.

Ales Prochaska