IR prijmac z HW.cz

JD jirkonf@seznam.cz
Středa Leden 4 04:15:56 CET 2006

   Prave koukam na hw.cz na clanek "Infracerveny prijimac na seriovy
port s indikacni LED". Neco podobneho mam postaveneho, ale pri pohledu
na zapojeni mi neni jasne, proc je pouzito tak krkolomne zapojeni s 2
tranzistory, kupou R a hlavne baterkou. Jeho funkci chapu, v klidu ma IR
prijmac na vystupu log. (pullup R1), pokud prijma ma na vystupu impulsy
log. 0, ktere oteviraji Q2 a tim rozsvicuji LED pres R6 a Q1. Q1 ma
blokovat LED pokud je vypnute napajeni (SOURCE) a tim setrit baterii.

Proc ale neni
   a) LED (nizkoprikonova) v serii s odporem dejme tomu 1,5K - 4K7
(podle pozadovaneho proudu diodou) pripojena paralelne k R1 (mozna to
tak neni kvuli omezeni vys. proudu IR prijmace - datasheet sem
nestudoval, ale jednotky mA by nemely byt problem) - odpadly by oba
tranzitory, odpory R2, R3, R4, R5 a baterie

nebo

   b) katoda LED (nizkoprikonove) na GND, emitor Q2 na vstup 78L05, R1
vynechat, R2 - 2k7, R3 - 1K (aby R2 a R3 by zaroven nahradily R1), R6
zhruba na 1,5 - 4K7 (opet podle pouzite LED), odpada R1, R4, R5, Q1, baterie

Jinak mam prijmani DO vyresene na 89C51 (s prijmacem SFH506) a podle
zkusenosti musi byt napajeni IR prijmace zablokovane keramikou nebo
tantalem (co nejbliz prijmaci), jinak rapidne klesa jeho citlivost,
obevuji se zakmity atd. V zapojeni je sice 4u7 elyt, ale... (navic je
tam elyt jen na vystupu te 78L05, na vstupu neni nic).

JDROZD