DCF prijimac od Conrada

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Úterý Leden 3 23:52:00 CET 2006

Prvni hodiny, ktere jsme delali pro rozhlas, byly jeste bez krystalu 77,5
KHz. Byla tam A244, smesovani na 12,5 KHz a dvojity filtr s prepinanymi
kondenzarory (4052 + 8 tantalu). Pro zajisteni odolnosti proti nasobkum i
nejake LC filtry. Ted pro rozhlas delame hodiny s krystalovym filtrem a se
synchrodetektorem. Je to o neco lepsi, ale ne o moc. To co delam s U4224B je
sice horsi nez ten synchrodetektor, ale zapojeni mam tak zoptimalizovane
(prizpusobeni feritky, rozlozeni vinuti na feritce, programova kompenzace
telegrafniho zkresleni - to je to prodluzovani nebo zkracovani znacek) ze
chodi taky dobre i pri malych rozmerech. Pochopitelne pri dobrem signalu na
prijimaci i na dekodovacim softu tolik nezalezi ...

Andel

----- Original Message -----
From: "Miroslav Sinko" <sinkomiro@rocketmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 03, 2006 11:19 PM
Subject: Re: DCF prijimac od Conrada

Kedysi davno som si robil hodiny na DCF este podla navodu z AR zo
70-tych rokov, posuvne registre 74164, zachytne registre 7475, MPX
74150 atd, proste hardcore :-) Ked ale vypadol 1 "bit" zobrazovali sa
nezmysly (a ze v Poprade je signal podstatne slabsi od Ciech). Tak
potom som si spravil jednak lepsi prijimac, tiez podla AR z 90-tych
rokov s A244, ale dost hodnot odporov som vyladil podla seba plus
oscilator som spravil krystalovy. A hlavne dekoder s '51 a vlastnym
softom. Ficurky, ktore tu boli spomenute mam vsetky + cosi navyse
(prijem DCF na pozadi a skryta synchronizacia "casu na displayi", len
ked je signal korektny; rucne nastavenie datumu/casu, ked nie je
signal; zobrazovanie SEC/LSEC; stmievanie displaya; 10 budikov na
datum/cas | den v tyzdni | denne; externy vstup na zaznam 10-tich
presnych casov, napr. tlacitkom, atd). Dnes by som hlavne HW riesil asi
inac, ale nemam potrebu, funguje to. Ak je zaujem, mozem _casom_
zverejnit. ...hlavne k HW mam dokumentaciu iba ceruzkou na papieri. Joo
a antenny zosik s feritovou antenou pouzivam stale ten zo '70, lebo
jednoducho funguje najlepsie zo vsetkych, co som casom poskusal :-)

miro

PS k inemu threadu: silvestrovsku noc som stravil inac, ako pozeranim
na hodiny :-(