WiFI -- : Novela VP � kontrolu a � 2,4 GHz

Jozef Racek jozef.racek@unit.sk
Úterý Leden 3 07:43:29 CET 2006

Ahoj Miro,

Skus si precitat aj zmluvu s providerom. Ak tam mas napisane, ze
provider ti poskytuje sluzbu pripojenia do internetu,
zariadenie je jeho a ty ho mas pozicane ( teda je docasne umiestnene u
teba), nesmies do neho zasahovat apod...,
ty mas pravo sa iba pripojit do krabicky, ktoru ti umiestnili v tvoje
blizkosti ...
tak by ho mal prihlasit prevadzkovatel - teda provider.

Ak to mas kupene a je to tvoje, provider ti poskytuje iba moznost
pripojit sa na jeho stranu, tak to asi budes musiet prihlasit...( si
prevadzkovatel svojho bodu)

BTW - obavam sa, ze s 15 dB antenou to limity vyziareneho vykonu prekracuje.

A k tej stodole papierov - Skuste sa zamysliet - papier netreba
skladovat a v datovej forme to nie je az tak vela.
Je to volne pasmo, ale s istymi obmedzeniami. Ak niekto niekoho bude
rusit, tak je pravdepodobne, ze staznost pojde na
telekomumikacny urad. ten si z DB vyberie miesta, kde su take
zariadienia a pojde si ich skontrolovat...
Vyrazne sa tym moze skratit vybavenie staznosti + ludia budu mat trochu
strach vysielat namiesto 10 mW  xW.
+ dojde k ciastocnemu zmapovaniu miest, ktore nedodrzuju povolovacie
podmienky.
Je to snaha o vnesenie poriadku do anarchie, ktora v tejto oblasti
rastla uz asi nad unosnu mieru.
Radioamateri vedia svoje podmienky, pasma, vykony a pod. Je to sucastou
skusok, ktore musia vykonat, aby dostali
povolenie. Bezni ludia (trochu technici) idu po ciselkach (technickych i
v cannikoch) a nejake vyhlasky, povolene vykony, modulacie,
anteny a pod. ich nezaujimaju. To ale neznamena, ze ich neporusuju...
Neznalost zakona neospravedlnuje a pokuty od TU su dost neprijemne
vysoke ( vratane zhabania zariadenia).
Je pravda, ze tieto WiFi su lacne a to je skor vystraha pre
radioamaterov, kde ceny spickovych zariadeni su na urovni x00 000 Sk.

Dodo