Nokia Pop-port

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Pondělí Leden 2 12:24:32 CET 2006

Otázka je jak ten přídavnej foťák komunikuje s telefonem - že by to běhalo na bázi USB se mi nechce věřit.

USB topologie je takováhle:

http://img.hw.cz/u/USB-2.0---dil-1/pyramida.gif

http://www.hw.cz/Rozhrani/ART1232-USB-2.0---dil-1.html

Jedno zařízení je HOST, ostatní buď HUBy nebo koncová zařízení.

Telefon po připojení přes USB port k PC bude fungovat jako modem a s příslušným SW se zpřístupní i jeho vnitřní paměť. Takže telefon je ve funkci koncového zařízení.

Pokud k telefonu připojím např. ten foťák, tak by telefon musel fungovat jako HOST. A tomu se mi prostě nechce věřit - to mi spíš přijde logičtější, že na těch D+ a D- pinech sice bude probíhat vlastní komunikace s přídavným foťákem, ale na nějakým Nokia-made-protokolu.

P.K.