OT Software pro e-shop, redakcni system ?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Leden 2 11:12:41 CET 2006

Je nejaky, ktery zvlaste oslovil?

Nerikejte mi, ze neni nejaky vhodny CMS, idealne v kombinaci s e-shopem,
ktery by slo pouzit a zacit na nem stavet. Super by byl nejaky free projekt,
ale osobne bych se nebranil ani komercnimu produktu, rozhodne vsak nic u
ceho autori taji i strukturu databazi a provozovatel se stava zavisly na
schopnosti/neschopnosti, ochote/neochote cenovych ci jinych diktatech
autora(u).

Pokud ma nekdo dojem, ze chci neco zadarmo a jsem proto vadny tak nikolivek,
vychazim ze dvou zakladnich premis.
a) Linux, Apache atd. jsou zdarma presto jde o kvalitni zaklad a v oblasti
internetovych serveru ma snad stale Unix vetsinu. Neni proto duvod se
nezeptat zda neni nejaky projekt staveny na podobne filozofii i pro CMS a
e-shop. Je jich spousta, jde jen o snahu oddelit zrno od plev a netestovat
to co jiz jini otestovali a zavrhli.
b) Clovek rad zaplati za kvalitni software, ktery mu umozni rychle rozjet
nejaky jednoduchy eshop a CMS, ale pak uz nechce byt 100% zavisly na
dodavateli, tech duvodu muze byt rada viz vyse pridam vsak jeden dalsi, v
rade pripadu spociva vetsina prace v presnem definovani sveho pozadavku a je
proto jednodusi si neco udelat sam, nez nekomu druhemu popisovat co to
vlastne chci. I komercnich produktu bude spousta, jde jen o to oddelit zrno
od plev.

Na zaver mala uvaha o expertech a desitkach tisic hodin, ktere venovali
svemu vzdelavani. Platforma Windows, chudak expert se snazi zmaknout Win32
API, nez se v tom zorientuje je tu MFC, pak zmena technologie ActiveX, porad
to neni ono COM/COM+, je to des, prijdeme s ASP, stale to neni ono tak
vrhneme na trh .NET s ASPx, jeste to neni ono tak zkusime .NET 2.0 s ASP.net
2.0 ze by to uz bylo ono? Nic proti, ale i predni svetovi programatori
tvrdi, ze se a) nestihaji zorientovat a b) MS prislusny produkt pohrbi drive
nez ho doladi do pouzitelne verze.
Pripoustim,tak trochu jsem zamichal jablka a hrusky, .NET povazuji zaprvni
relativne pouzitelnou platformu od MS, ale bojim se, ze nez se docka
hromadneho nasazeni tak prijdou s nejakym jinym zarucene tim jedine
pouzitelnym #NETUs ci jak se to bude jmenovat.