O.T. energie zadarmo?

Marek Pavlu pavlu@hwg.cz
Neděle Leden 1 05:31:10 CET 2006

Zdravim,

Lidi neblbnete, papir snese vsechno, vsak se staci podivat na zachode:))).

Myslim, ze jev, o kterem je rec se nazyva sonoluminiscence a opravdu to neni
zcela probadane, tazkze se najde plno idiotu v rezimu nefachcenko, kteri z
toho hnedle doma udelaji reaktor a kdo vi co ještě:).

No a ted jedno rypnuti, kdyby to skutecne generovalo velke mnozstvi
neutronu, tak si to domu nikdo neda, ze? :).

Stejne i kdyby něco nahradilo jadernou fuzi, coz je nepravdepodobne(je to
zatim nejrozpracovanejsi a nejprobadanejsi budouci energeticky zdro), tak se
to CERNu nedotkne. Jejich cilem prece neni primarne jaderna fuze, ale vyzkum
subatomarnich castic, napr. experimenty tykaji se Higgsovy castice, ktera
dle teorie udava ostatnim casticim hmotnost, respektive interakce s touto
castici. No a diky strunovym teoriim, ktere predvidaji superpartnery dosud
znamych castic, bude urcite i dal, co zkoumat. Nicmene zatim energeticke
moznosti soucasnych urychlovacu jsou pro toto omezene:(((.

Takze se nebudu divit, kdyz se za třicet-ctiricet let budu belhat o hulce k
doktorovi a v novinách si prectu, ze CERN zahajuje vystavbu urychlovace nove
generace pro hlubsi pruzkum strun:))).

S pozdravem,
                Marek Pavlu