rozoznavanie hmoty SMD suciastok

Jozef Racek jozef.racek@unit.sk
Úterý Únor 28 11:09:23 CET 2006

Myslim, ze sa to tu uz preberalo, ale neviem najst rozumny zaver...

Ma niekto nejaky rozumny napad, ako rozoznat hmotu SMD kondenzatorov,
cievok, prip. material SMD odporov?

Mam z "disasemblingu" dost pasivnych SMD suciastok ( R,C,L ), ale
neviem, ako to rozumne roztriedit...
BTW som ochotny aj kazdu suciastku (jednoducho) merat ...
merat pri roznych teplotach a ratat sucinitele sa mi velmi nechce -
presnost by som asi nevedel zabezpecit v rozumnej miere...

Na niektorych R su hodnoty napisane, takze pomoze lupa, ale C a L su bez
popisov...
a hlavne tu ma zaujima hodnota, ale aj typ hmoty ( lepsie povedane
Qualita ;-))) - teda vhodnost C a L na iste freq...

A este jedna otazka = ako je to zo starnutim SMD elektrolytov ( asi
tantalov) ?
Ma zmysel pouzivat do konstrukcii takto vytahane suciastky, alebo nie?

Dodo