6 - serial karta

Jan Waclawek wek@evona.sk
Neděle Únor 26 14:46:14 CET 2006

Lubor Otta wrote:
> Zeptám se ještě jinak.
> Zajímá mně dosáhnout na seriálu větší rychlost než 115k, a USB nechci použít. Ten Mostech to umí.
> Viděl jste někdo třeba nový PS board který by to přímo uměl? Prošel jsem všechny kompy ve firmě, a žádný to neumí. Bohužel se absence této rychlosti ukáže až když se pokusím port s velkou rychlostí otevřít. Chvíli jsem proto podléhal iluzi že to ty nové počítače umí.

960k vedia superIO od Winbondu (aj ked na UARTy od nich pravidelne tu aj
inde nadavam), NS a SMSC a mozno aj nejake ine; tieto sa dost casto
pouzivaju na MoBo s chipsetmi, ktore to v sebe nemaju. Pohladajte si na
nete utilitu SHSMOD.

Tak isto to vedia UARTy na 99% sucasnych ISA aj PCI doskach.

Ale...
ALE...
!!!

Problem je v prevodnikoch RS232. To, co sa na 99% doskach pouziva, je
dobre akurat do tych 115k; funguju mozno s odretymi usami na 230k, na
460k lezie z nich cisty trojuholnik (takze za prihodnych poveternostnych
podmienok funguju avsak s otrasnou chybovostou) a na 960k nedaju ani
tuk. Su to takmer zasadne bud klony 75232, alebo MAX232 tam kde nie je
+-12V. Toto je takmer absolutne pravidlo aj u tych kariet, ktore vsak
VSETKY inzeruju 960k.

Preto si davajte dobry pozor pri nakupe.

wek