OT: "volne wifi" (was: Re: pristup na internet v Anglii)

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Únor 24 21:39:26 CET 2006

--- "jan.kuba" <jan.kuba@seznam.cz> wrote:

> Mam tam kolegu ( uz asi rok a volame si po skype ) a ten tvrdi, ze
> neni
> problem najit nejaky bud verejny bod, pripadne "neverejny"
> nezabezpeceny, kam se bez problemu pripoji.
> Ono je pravda , ze u nas je  to snad uz stejne. V Praze staci
> Netstumbler a pripadne Ethereal a za chvili jedu taky....
> ( U nas jsou v posledni dobe  dostupne ADSL modemy s wifi - CT je
> nabizi
> jako samoinstalacni balicek -  je tam tovarne nastaveno defaultni
> SSID
> [...]

Napodobne. Pred koncom minuleho roka sme sa rozhodovali, ake pripojenie
si domov zavedieme. Dial-up sme zavrhli, podobne DSL (monopolne ST
stale podmienuje DSL linku hlasovym programom, ktory je nam na nic),
chello od UPC potrebuje kablovy rozvod, ktory v bytovke nie je (bytove
druzstvo ma vlastnu kablovku za 1/3 penazi)... Tak teda wifi. Pred tym,
ako sme kontaktovali lokalneho providera, sme si z roboty pozicali wifi
monitor a aj wifi-USB "adapter". No a tym adapterom sme sa z bytu
ponapajali asi na 4 wifi siete a z toho na jednej frcal internet :-)
Jedna sa o jedno zilinske sidlisko.
No ale kedze nas vytipovany provider mal siet zabezpecenu a zmluvne
podmienky su tak isto vyhodne, vsadili sme na neho (a sme spokojni :-).
Predsa len, byt na nete cez niekoho, o kom nic neviem... No neviem,
neviem :-)

miro