Oneskorenie digitalneho signalu

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Únor 23 14:11:38 CET 2006

Som uz davnejsie hovoril ze sem nebudem zatahovat moje pracovne
zalezitosti, ale vy ste to chceli :-))))

Ano ano, karta bude merat fazu toho signalu z "phase pickup" (ca. 2.4ns
dlhe na zaciatku, 1.2ns dlhe gaussovske pulzy na konci cyklu, vid model
z generatora http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/bunch.png). Po
prechode analogovym FIR filtrom
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/filter/dscf5156.jpg dostanem
ako Danhard spominal 8 celych vln zakladnej frekvencie 400MHz
http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/fir.png. Toto sa potom zmiesa
smerom nadol a sampluje kazdych 25ns. Robi sa tam nejaka fazova rotacia
nameranycg IQ vektorov, inteligentne priemerovanie a podobne, o to sa
stara uz Virtex 4. Vysledky posiela raz za otocku do nadriadeneho
systemu, ktory upravuje fazu niektorych signalov.
400.8MHz je 35640-ta harmonicka prvotneho systemu ktory generuje
castice. Zaroven to da celociselny pocet vlnovych dlzok pri rychlosti
svetla a dlzke systemu 27km :-) Momentalne je obsadena je kazda desiata
vlna (bucket), odtial tych 40MHz.
V systeme bude zaplnenych priblizne 2800 z 3560 moznych pozicii tym 1ns
burstom protonov. Kazdy z pulzov ma svoje poradove ("evidencne") cislo.
Je to kvazi gumicka, na ktorej sedi 2800 guliciek, tato je stocena do
kruhu a rotuje rychlostou svetla :-) Zaciatok gumicky je signalizovany
5ns pulzom signalu "revolution frequency". Pripomeniem povodny casovaci
diagram http://dvaluch.home.cern.ch/dvaluch/temp/timing.pdf.

Kedze tie 1ns pulzy a 400MHz referencny signal ide z tunela ca. 500m
fazovo komepnezovaneho 1-5/8" koaxialneho vedenia a synchronizacne pulzy
po tepelne kompenzovanych optickych kabloch z centralnej distribucie
casovania asi 5km odtial je potrebne riaditelne oneskorenie, ktore ich
navzajom zfazuje. Pozadovana presnost nastavenia je <1.25ns.

Myslim ze teraz je vam uz uplne jasne ako to funguje :-) nakoniec
Danhardov kocur to ma zratane a premyslene uz dlho :-)
b.