Cim rozpustit sadru ?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Únor 23 11:46:16 CET 2006

Jak jsem pasal huba se vam nelepila do sadry, ale do otiskovaci hmoty a
sadra se leje az do ni.
Prevence,  vykriti lzice nejakym nazivem, v postate staci silikonovy olej ve
spreji, by slo, ale to by musel delat zubar (sestra) v ordinaci a ty k tomu
jednak tezko donutite a pak ta otiskovaci hmota pomerne rychle tuhne a je to
docela fofr kdy se musi behem cca minuty otiskovaci hmota namichat (micha se
se studenou vodou) nanest do zice a vrazit do pacienta :-).
V mnem pripade jde o ortodontii a pacienti jsou prevazne deti, zvlazte ten
posledni krok neni vzdy jednoduchy.

A co udelat prevenci? To znamena tu lzici pred aplikaci sadry necim vymazat.
Urcite existuji nejake "v lekarne koupitelne" tuky, u kterych by nevadilo,
kdyby jich zbytkove mnozstvi zustalo v pacientovych ustech.
Mimochodem vzpominam na tu proceduru, kterou mi kdysi delali na rovnatkach
dodnes. Ten pocit, kdy se clovekovi huba prilepi do sadry je sileny :-)))

Jakub Serych