Re: Kapacitní a kyselostní čidlo

pyrin pyrin@volny.cz
Čtvrtek Únor 23 07:33:47 CET 2006

Zkuste poptat bazenareske firmy. Ty lepsi museji dodavat do verejnych bazenu
a vyrivek mereni pH a davkovani chemikalii. V P9 Vinori je firma THETA,
ktera vyrabi sondy na mereni pH a v Melniku je MIRES CONTROL, ktery vyrabi
prevodniky na mereni pH, chloru a redoxu pripadne i vodivosti.
pyrin

----- Original Message -----
From: "Libor Valíček" <xvalic01@stud.feec.vutbr.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 22, 2006 9:01 AM
Subject: Kapacitní a kyselostní čidlo

Zdravím,

předem děkuji za informace, které zde přidáváte. Některé nápady pomocí
výtahu pro sondu jsou velmi zajímavé, avšak zdají se mi náročné na
technické zpracování.
Bohužel jsem se zatím v žádném předmětu nesetkal s měřením PH.
Popravdě mi můj vedoucí řekl, že bych mohl ke svému zařízení přidat
snímání výšky hladiny a měření PH. Tudíž jsem to bral jako doplněk a
netušil jsem, jak je měření PH složité.
Popis zařízení od pana Tomáše by mohl dobře obstát jako samostatná
bakalářská práce.

Jinak jsem včera přemýšlel nad plovákovým měřením výšky hladiny. Trubka
s polystyrenovým plovákem, dle pozice plováku zjistím výšku. Možností je
několik. Aby nebyla ve vodě žádná elektronika,
šlo by to vyřešit opticky. V pásu po 1 cm umístnit optočleny. na
polystyrenu kousek zrcátka. Vysílat signály do každého a kde se signál
odrazí a vrátí, tam je plovák. Zatím jen ve fázi vývoje, uvidím jak to
vyrobím.

Myslím, že s měřením hladiny to nebude moc problém. S tím PH je to
složitější a levná záležitost to asi nebude. Jelikož se o akvárium
starám a měřím PH tak jednou měsíčně, budu nejspíše vkládat údaj přímo
na web stránku a aktualizace bude tedy měsíční popř. dle potřeby.

Ještě trochu otázak mimo téma. Nevíte prosím kde v ČR (nejlépe v Brně)
seženu dvouřadý konektor po 17-ti pinech s roztečí 2mm? Obešel jsem co
se dalo a vždy mají jen s roztečí 2.54mm.

Libor Valíček.