Oneskorenie digitalneho signalu

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Středa Únor 22 00:47:58 CET 2006

Nejsem si jistý, jestli to správně chápu (koneckonců, je půl jedné v
noci a něco málo jsem vypil).

V principu jde o to, že by ten čítač měl nejdřív čítat do XY (patrně
podle předvolby), aby zpozdil ten signál a následně generovat 40 MHz
hodiny se střídou 50:50 zpožděné o dobu, než čítač poprvé přetekl. Chápu
to správně ?

Pokud ano, tak co použít nějakou logiku na vytažení každého pátého pulsu
z čítače a tyhle pulsy dělit pomocí D klopáku. Tím bychom dostali 40 MHz
hodiny se střídou 50:50, které budou synchronisované na těch 400 MHz.

Zpoždění by se dalo generovat tím, že do nějakého latche se přednastaví
hodnota, která se po nějakém resetu zapíše do čítače. Když čítač poprvé
přeteče, tak výstupní puls smaže latch a tím nastaví předvolbu 0.
Zároveň tento puls uvolní výstup toho komparátoru, D klopák začne klopit
a vyrobí 40 MHz.

Šlo by to, nebo jsem jako obvykle něco přehlédl ?

Zdraví PavelK