RE: Kapacitní a kyselostní čidlo

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Úterý Únor 21 10:35:05 CET 2006

>Pro pana Tomáše Tomáše mám otázku, proč soudí dle mého příspěvku, že jde naše školství z kopce.
Predpokladal jsem, ze kdyz mate za ukol merit ph nejakeho vodneho roztoku s obsahem aktivniho biologickeho materialu (akvarko plne mikroorganismu) tak se problematika mereni ph probirala na nektere z prednasek a je o ni minimalne zminka v nekterem ze skript.

A tak jsem si dovolil predpokladat, ze vam prozradili, ze problem mereni neni v integrovanem obvodu, ale v sonde, kterou se meri, jednak se musi pravidelne kalibrovat ve dvou pufferch ( latka o znamem ph) a  jeji vlastnosti se casem a predevsim pusobenim prostredi meni. Zive mikroorganismy jsou pro sondu doslova smrtelne a tak kontinualni mereni ph v case neni trivialni a rozhodne ne levna zalezitost.

Pokud ma byt mereni presne a sonda vydrzet radove roky tak se neobejdete bez „mericiho automatu“ v kterem se sonda presouva mezi nekolika nadobami

- kalibracni nadobka ph 07
- oplach destilovanou vodou
- kalibracni nadobka ph 04
- oplach destilovanou vodou
- merici nadobka do ktere se idealne pres filtr precerpava mereny vzorek z akvaria
- oplach destilovanou vodou
- parkovaci nadobka s destilovanou vodou v ktere je sonda pokud se neprovadi mereni

Naklady
-	sonda 1000 az 1200
-	kalibracni roztoky 2 x 150 Kc
-	nadobka s „prihradkami“ pro jednotlive roztoky
-	mechaniku lze pri trose snahy zbastlit z merkuru, krokace vytezit ze starych tiskaren 5.25“ FDD
-	 na cerpadla staci krokac + infuzni hadicky
-	Vyhodnocovaci elektronika cca 1000 az 2000 Kc v soucastkach .

Mereni vysky hladiny, jak jsem jiz psal pouzil bych diferencialni tlakomer cena cidla cca 1000Kc, pouzit ultrazvukove nebo kapacitni cidlo urcite pujde, ale urcite to nebude levnejsi a pak pocitejte s tim, ze i kdyz se to nezda tak akvarium je docela agresivni prostredi a me  reseni ma tu vyhodu, ze je lze umistit mimo akvarium, cim se jednak nekazi visualní dojem z akvarii a pak castecne chrani zarizeni samotne před vlhkosti atd. Reseni s ruznymi medenými elektrodami v akvariu a proudem prochazejicim skrze akvárium, je z akvaristického hlediska nevhodne, ovlivňuje prostředí v akvariu.