Otimalizace tvaru civky

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Únor 20 22:18:52 CET 2006

Ale jo, ale hned vidim, ze me vychazi indukcnost v metrech (chybi tam
minimalne to obligatni u0) :o))
Kromtoho ten vzorecek je urcite idealizovany, pocita se strednimi silocarami
a s rovnomernym vinutim, to mozna plati pro toroid s tenkym vinutim, a
velkym pomeremD/d, ale ta otimalizace to smeruje prave na toroid plnej medi,
geometricky model takoveho vinuti je mnohem slozitejsi.
Stejne jako u valcove vicevrstve civky je to optimum relativne ploche a ze
stejneho kusu dratu navinete civky, ktere se lisi max. v desitkach procent.
Pisu uz maxvellky ale pochybuju, ze se me to podari smysluplne zintegrovat.
Asi bude skutecne jednodussi experiment, kocour uz na tom pracuje :o))
Ale ted se musi venovat sve oblibene ctvrthodince jogy.
http://members.chello.cz/danhard/cyrda2.jpg

Danhard
*******

20. února 2006, 18:24:11
mozna jsem to nenapsal dost jasne ale ten vzorecek ze Stranskeho je
PRAVE pro toroid.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz