Otimalizace tvaru civky

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Únor 20 14:04:37 CET 2006

On Mon, 20 Feb 2006, Danhard wrote:

> Potrebuji vyrobit vzduchovou civku s nejlepsim pomerem odpor / indukcnost.
> Zadani by mohlo byt takove : mate k dispozici 10m dratu prumeru 1mm, vyrobte
> civku s maximalni indukcnosti
> a) valcovou vzduchovou civku (to bych snad jeste zvladl :)

Tak mne napada u te valcove civky - kdyz udelam velike kolo jeden zavit,
tak budu mit nejakou plochu a jeden zavit a tedy nejakou indukcnost.
Kdyz udelam dva zavity vedle sebe, tak mi indukcnost pri optimalni vazbe
vzroste 4x ale plocha mi klesne 4x. Nebude pak vysledna indukcnost uplne
stejna ? Pokud ty zavity dam dal od sebe, zhorsi se vazba a pri stejne
plose tedy indukcnost klesne.

Tak nejak mi z toho vychazi civka ve tvaru jeden zavit nebo zavity hodne
blizko u sebe jako nejvetsi (indukcnost) a nemelo by tolik zalezet na
poctu zavitu, ale na delce dratu.