Kapacitní a kyselostní čidlo

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Neděle Únor 19 17:58:22 CET 2006

> Potřebuji snímat výšku hladiny tak, abych měl nějaký rozumný výstup
> pro mikroprocesor. Mám na mysli výstup v podobě číslicového či
> analogového signálu. Existuje nějaký snímač (např. kapacitní), který
> by měl výstup v podobě číslicového signálu ?

Kapacitni snimac bud ma na vystupu napeti (proud, pulzy, data)
odpovidajici kapacite nebo je vystup proste sepnut pri prekroceni
urocite kapacity. At tak nebo tak zpracovavat pomoci MCU to pujde dobre
ale... Snimac nebude merit vysku ale jen jestli je voda pod nebo nad
jeho urovni, mozna akorat podle kapacity zjistite vysku hladiny v miste
cidla tedy par mm. Nepiste (nebo jsem to prehledl) v kolika stupnich
potrebujete snimat hladinu, jestli potrebujete pouze rozlisit 1 hladinu,
pak Vam staci jeden snimac. Pokud vice musite mit snimacu vice. Ovsem
narazite na cenu kapacitnich snimacu. Mam dojem, ze konstrukce nejakych
kapacitnich snimacu byly popsany v AR v 80tych letech.

Jinou metodou mereni vysky hladiny je treba ultrazvuk ale hotove reseni
bude jeste drazsi, nehlede nato, ze ultrazvuk asi bude rybam i jinym
tvorum (zejmena psum) v okoli akvaria neprijmeny (mozna nebezpecny ale
to nevim).

Pokud by rybam v akvariu nevadil proud a medene sondy, muzete zkusit
vyleptat nekolik sond na tisteny spoj, kazdou v jine vysi a ty budit
stridavym proudem. Snimani pomoci MCU je jednoduche, protoze ktera sonda
je potopena ta ma na vystupu jinou log. uroven nez nepotopena a nejvyssi
potopena udava pribliznou vysku hladiny. Jednoduchy snimac je v priloze,
budici cast lze nejspise pouzit pro vice prijimacich jako spolecnou
elektrodu ale nemam to nijak vyzkousene.

Pavel