stabilizace 3,3V ve zdroji ATX

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Sobota Únor 18 13:22:46 CET 2006

Nojo, tohle me nenapadlo. To potom ta civka musi mit dost velkou indukcnost
pri tech 8 zavitech. To potom musi byt opravdu nejaky specialni ferit. A ta
regulace musi mit i slusnou ucinnost, protoze jinak by ta civka byla uz
davno seskvarena.
Andel

----- Original Message -----
From: "Danhard" <danhard@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, February 18, 2006 12:43 PM
Subject: Re: stabilizace 3,3V ve zdroji ATX

Ano, vy ale do indukcnosti  presytky nepoustite z transformatoru proud, ale
nejake konecne napeti, dokud nedojde k presyceni, ma velkou indukcnost a
proud narusta pomalu az do proudu, pri kterem se presyti a rychle zmensi
impedanci.
Pokud nedovolite aby se presytka odbudila, dojde pri nasledujicim pulzu z
transformatoru k presyceni hned.
K ovladani staci proud nutny k DC presyceni te civky. Je to feritove jadro s
velkym urel bez vzduchove mezery, k presceni dojde uz pri malych
amperzavitech.

Danhard
*******

Narazil jsem na jednu zahadu. Jak funguje stabilizace napeti 3,3V v ATX
zdroji. Jedno schema je i s popisem tady
http://www.pavouk.comp.cz/hw/atxps.html , na stole mam ted jiny zdroj a je
zapojeny v casti 3,3V stejne. K stabilizaci slouzi presytka - no hezke.
Jenze pres tu presytku normalne jde mozna 5A (mam maly zdroj, na 3,3V ma 16A
a vetsi cast proudu jde pres tu vetev bez tlumivky) a ridici proud muze byt
podle velikosti tranzistoru max. 0,2A. Jak tohle muze fungovat? Prece tech
5A vystupniho proudu to musí sytit daleko vic, ridici proud je proti tomu
zanedbatelny.

Andel