Znovu bezolovnate pajeni

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Únor 17 21:34:41 CET 2006

On Fri, 17 Feb 2006, Pavel Hudecek wrote:

> Jist si jsem pouze s tím, že to na něm bylo napsáno. Nálepka se do dnešních
> dnů nedochovala, ale pamatuji si, že mi to taky přišlo hodně. Pak mi došlo,
> že vlastně proč ne, nejspíš bude teplota při zkapalňování blízká kritické.
> Samozřejmě nelze vyloučit ani to, že se jednalo o tlak, na který byla
> nádoba kompresoru testována. Ale spíš ne, protože mám dojem, že tam byly
> tlaky dva, jeden vstupní a jeden výstupní (ale s tím si moje chatrná paměť
> nemůže být jista):-)

To asi bude nejaka mylka. Mam dva kompresory z lednicek (Calex) ktere jakz
takz foukaji do 8bar (0.8MPa) a pri deseti uz pomalu konci. Dival jsem se
i do knihy A. Zeravika a moderni chadiva v klimatizacich (tam jsou asi
vyssi tlaky nez ve starych lednickach) potrebuji pri 50StC tlak okolo 2MPa
tedy 20 atm. Nezda se mi ze by se ty kompresory stavely na vyssi tlak nez
potrebuje to chladivo..