Znovu bezolovnate pajeni

Libor Kavan lkavan@krkonose.cz
Pátek Únor 17 01:21:51 CET 2006

At 23:35 16.2.2006 +0100, Petr Zahradnik wrote:
>Ahoj,
>
>znovu bych nadhodil tema bezolovnate pajeni. Tak jak to kdo tedy
>resite, jestli to resite? S dusikem nebo bez dusiku? Ja jsem se onehda
>informoval u Linde na dusik a coz o to, ten dusik neni zase az tak
>nedostupny, na bezne pajeni se ho zase tolik nespotrebuje, akorat ze
>tu lahev je treba si pronajmout a za to si berou docela dost za den,
>mesic ci rok. Jak to tedy resite vy?

Mam pronajatou zatim malou flasku dusiku na experimentovani od Linde. Koukam
na fakturu a za najem je tam 294,- za mesic vcetne DPH. Napln stoji kolem
600? Uz si to presne nepamatuju. Zkousel jsem pri rucnim pajeni Pb free
prifoukavat dusik k hrotu a byl to docela podstatny rozdil. Cin se lepe
sleval, nemuselo se davat tolik tavidla, nedelalo to tolik ocasku a povrch
byl lesklejsi a podobnejsi olovu. Hakko ma mikropajky s privodem dusiku
resene tak, ze dusik prochazi kolem hrotu a ohriva se, takze potom
neochlazuje pajene misto, coz predpokladam bude jeste lepsi, ale zatim to
nemam vyzkousene.
Zkousel jsem dusik i u Pb free vlny. Udelal jsem trysky ve stylu trubicka
provrtana po 1cm dirkama 1mm. Zkousel jsem davat trysky pred vlnu, za vlnu,
na obe strany, ruzne prutoky dusiku a nejak jsem nepozoroval rozdil :-(
Nevim, tady asi neco delam blbe, proste pajeni na vlne s dusikem i bez nej
mi jde uplne stejne blbe :-( Dela mi to moc zkratu. Jsem schopen to vyladit
tak, ze tam nejsou studenaky, nedopajene body, ale zkraty nemuzu odstanit
:-( Kryti pajeci lazne dusikem je silenost, je tam strasna spotreba, krome
ceny za mnozstvi plynu to znamena i kryogenni zasobnik, coz jsou dalsi
pakarny. Kryti lazne je asi lepsi resit jinak. Bez kryti jsem vyhazoval moc
strusky, nekolik kg denne, coz je pri cene Pb free pajky dost podstatna vec.

S pozdravem           with best regards
 Libor Kavan, Dlouha 421, 543 03 Vrchlabi III,Czech republic
 Phone & Fax:+420 499 426 232       http://www.techtronex.cz