Trafo 12 V

POST - Nuslj1 nuslj1@post.cz
Čtvrtek Únor 16 16:03:16 CET 2006

Myslel jsem 50 uF natvrdo na 230 V v serii s 12 V (či 24 V) halogenkou.
Kondenzátor s touto hodnotou na síťové napětí se dá sehnat levněji než
transformátor. Lineární 78 mm halogenu R7s mne také napadlo s menší úpravou
použít. Dají se koupit za pár pětek a životnost je také ucházející, na
druhou stranu nový minoflower stojí 700,- a ta 12 V původní by byla přeci
jen lepší.

Jaroslav Nušl

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of GT5
Sent: Thursday, February 16, 2006 3:33 PM
To: HW-news
Subject: Re: Trafo 12 V

Trafa pro halogeny 12V se prodavaji dost hojne. I v prodejnach el.
instalace.  Zrovna jsem nedavno kupoval... 70W toroid 230/12V pro
halogeny. Cena kolem 300-400Kc.
Co se tyce vybojek a svetelnych zdroju pro disko efekty...tam je to
trosku zavadejici. Take jsem zkousel podobne experimentovat. Nakonec
jsem dosel k tomu ze ponecham puvodni halogenovou trubici na 220V a
pridal jsem intenzivni chlazeni (1x tichy CPU vetrak). U drazsich efektu
jsem postavil PWM moduly (rizene pic12c508, s funkci pomaleho nabehu).
To vsechno melo vliv na zivotnost a musim rict ze od te doby jsem nemenil.
BTW. dobre zarovky nekdy mohou byt i z aut (12V ..treba H4 nebo H5),
kdyz na ne je v efektu misto, dostatek chlazeni a dobre napajeni.Da se
rict ze to jsou nejlevnejsi zarovky vubec, co by sly takto pouzivat. Ale
zivotnost neni prilis valna.

Stabilizovat napeti ani nejak nemusite,pokud tam nejsou nejake dalsi
obvody a spotrebice. Halogen ma velkou setrvacnost,takze nejakych 12V/
50Hz ho  nejak nezblazni.
Hlavne opatrne s montazi a ozivovanim !

LP.

--------------------------------

Zdravím,

neporadíte mi prosím, kde koupit 12 V trafo 50 W pro halogenku? Stačí
někde z výprodeje 1 ks (pokud možno v Praze) , zdá se mi zbytečné nechat
tohle trafo motat na zakázku.

Může mít i větší výkon. Původní je na obr.  A nebo mne napadlo dát do
série odhaduji 50 uF (válí se mi tu pár tesla zářivkových 16uF a 20uF).

Děkuji.

 Jaroslav Nušl

pozn. halogenky na 230 V mají životnost desítky hodin, kdežto 12 V se
zlomkovou cenou až 4000 h. Je to do světelného efektu Miniflower.