Bezpecne zarizeni

Martin Locker locker@vosrk.cz
Středa Únor 15 12:19:21 CET 2006

Dobry den,

narazil jsem na problem ohledne bezpecnosti zarizeni.
Protoze nejsem elektrotechnik, tak mi vyklad nekterych
predpisu neni moc jasny.

Konkretne pro soutez Eurobot potrebuji rovnomerne osvitit podlozku,
a tak jsem pouzil zarivku i s menicem ze scaneru.
Ovsem v pravidlech je, ze robot musi vyhovovat predpisum
pro bezpecna zarizeni, tj. maximalni napeti 50V.
Nasel jsem v predpisech ..., ze staci kdyz je zabezpeceno, ze napeti
pri mereni voltmetrem s vnitrnim odporem min 3kohmy
neprekroci tento limit. Rozumim tomu dobre.

Pokud zmerim napeti na odporu 3k3 pripojenem na vystup menice
ruckovym voltmetrem, tak je cca 35V. (Digital ukazuje cca 60V, ale tam
si myslim, ze to bude spise vyosokou frekvenci menice).
Je to v poradku, nebo je to prusvih?

Martin Locker
VOS a SPS Rychnov nad Kneznou
e-mail: locker@vosrk.cz